Причина проблем компанії часто полягає у відсутності чіткої стратегії розвитку та етапів її реалізації. В результаті бізнес накопичує помилки, що призводять до кризи, тому власникам важливо почати зі стратегії, яка дозволить визначити пріоритети та спланувати дії.
Разом з бізнес-тренером Михайлом Чорним спробуємо розібратися в деталях та плюсах, які можуть дати стратегія і дорожня карта компанії.
Для чого потрібні стратегія і дорожня карта
Формування бізнес-стратегії є основним етапом створення дорожньої карти. Ці елементи є невід’ємними частинами успішного бізнесу, тому для стабільного розвитку компанії вони мають враховувати її особливості – тоді впровадження цих інструментів принесе позитивні зміни в найкоротший проміжок часу. Більш детально про формування індивідуальних бізнес-стратегій можна прочитати тут https://www.mchorniy.com/. Стратегія, аналітика, управління проєктами та взагалі маркетинг повинні враховувати всі особливості ведення бізнесу.
Roadmap і грамотна стратегія допоможуть чітко візуалізувати стратегію росту компанії, визначити цілі, сформувати бюджет та визначити пріоритетні і другорядні задачі. Працюючи над проєктом, кожний учасник фірми має конкретні завдання. Карта дозволить фокусуватись лише на важливих і слідкувати за процесом їх виконання.
Завдяки roadmap інвестор буде знати, на якому етапі реалізації знаходиться проєкт, і при виникненні питань, вирішуватиме їх з керівництвом, не відволікаючи фахівців від роботи.
Суть і особливості дорожньої карти
Карта визначає певну кількість важливих нюансів:
- довгострокові цілі і плани фірми та ризики, що перешкоджають їх досягненню;
- завдання, що треба виконати;
- результати досягнення цілей, виражені у показниках;
- строки реалізації у хронологічному порядку.
Як неодноразово підкреслює бізнес-тренер Михайло Чорний, під час реалізації проєктів можуть виникати обставини, що потребують внесення поправок до стратегії, тому карту варто регулярно перевіряти й оновлювати, стежачи за змінами ресурсів і планів, та комунікувати з командою.
Для розробки стратегії в roadmap мають бути визначені усі нюанси:
- мета і коло співробітників, для кого призначатиметься карта;
- перелік задач і терміни їх виконання;
- команда та її обов’язки;
- пріоритети;
- показники результатів і критичні етапи;
- хронологія виконання робіт;
- оцінка ресурсів;
- графічна візуалізація плану.
В чому ефективність створення roadmap і стратегії компанії
Розробка карти і стратегії допоможуть бізнесменам вийти із кризового стану або зрушити з мертвої точки і масштабуватися.
Грамотне планування, визначення пріоритетів і розмежування обов’язків спеціалістів дозволить систематизувати менеджмент і не відволікатися на дрібні задачі, вчасно досягаючи поставлених цілей. Також стратегія і карта – це дієвий інструмент для визначення конкурентних переваг бізнесу та шляхів до реалізації його перспектив.
За умови, що Roadmap і стратегія розвитку компанії розроблені фахівцями, з’явиться можливість визначити та візуалізувати шляхи розвитку компанії та її цілі, розставити пріоритети і скоординувати швидку реалізацію проєктів для росту фірми.