Розробка стратегії розвитку компанії та дорожньої карти

Причина проблем компанії часто полягає у відсутності чіткої стратегії розвитку та етапів її реалізації. В результаті бізнес накопичує помилки, що призводять до кризи, тому власникам важливо почати зі стратегії, яка дозволить визначити пріоритети та спланувати дії. 

Разом з бізнес-тренером Михайлом Чорним спробуємо розібратися в деталях та плюсах, які можуть дати стратегія і дорожня карта компанії.

Для чого потрібні стратегія і дорожня карта 

Формування бізнес-стратегії є основним етапом створення дорожньої карти. Ці елементи є невід’ємними частинами успішного бізнесу, тому для стабільного розвитку компанії вони мають враховувати її особливості – тоді впровадження цих інструментів принесе позитивні зміни в найкоротший проміжок часу. Більш детально про формування індивідуальних бізнес-стратегій можна прочитати тут https://www.mchorniy.com/. Стратегія, аналітика, управління проєктами та взагалі маркетинг повинні враховувати всі особливості ведення бізнесу.

Roadmap і грамотна стратегія допоможуть чітко візуалізувати стратегію росту компанії, визначити цілі, сформувати бюджет та визначити пріоритетні і другорядні задачі.  Працюючи над проєктом, кожний учасник фірми має конкретні завдання. Карта дозволить фокусуватись лише на важливих і слідкувати за процесом їх виконання.  

Завдяки roadmap інвестор буде знати, на якому етапі реалізації знаходиться проєкт, і при виникненні питань, вирішуватиме їх з керівництвом, не відволікаючи фахівців від роботи.

Суть і особливості дорожньої карти 

Карта визначає певну кількість важливих нюансів:

  • довгострокові цілі і плани фірми та ризики, що перешкоджають їх досягненню;
  • завдання, що треба виконати;
  • результати досягнення цілей, виражені у показниках;
  • строки реалізації у хронологічному порядку.

Як неодноразово підкреслює бізнес-тренер Михайло Чорний, під час реалізації проєктів можуть виникати обставини, що потребують внесення поправок до стратегії, тому карту варто регулярно перевіряти й оновлювати, стежачи за змінами ресурсів і планів, та комунікувати з командою.

Для розробки стратегії в roadmap мають бути визначені усі нюанси:

  • мета і коло співробітників, для кого призначатиметься карта;
  • перелік задач і терміни їх виконання;
  • команда та її обов’язки;
  • пріоритети;
  • показники результатів і критичні етапи;
  • хронологія виконання робіт;
  • оцінка ресурсів; 
  • графічна візуалізація плану. 

В чому ефективність створення roadmap і стратегії компанії

Розробка карти і стратегії допоможуть бізнесменам вийти із кризового стану або зрушити з мертвої точки і масштабуватися. 

Грамотне планування, визначення пріоритетів і розмежування обов’язків спеціалістів дозволить систематизувати менеджмент і не відволікатися на дрібні задачі, вчасно досягаючи поставлених цілей. Також стратегія і карта – це дієвий інструмент для визначення конкурентних переваг бізнесу та шляхів до реалізації його перспектив.

За умови, що Roadmap і стратегія розвитку компанії розроблені фахівцями, з’явиться можливість визначити та візуалізувати шляхи розвитку компанії та її цілі, розставити пріоритети і скоординувати швидку реалізацію проєктів для росту фірми.